fredag 5. juni 2015

Ufrivillig lesepause

Høyre frontlys hadde visst tatt kvelden, så da var det bare å få bytta ny pære. Da er det ihvertfall en fordel med veteranbil, nemlig at det i dette tilfellet kun er en skrue å løsne får å komme til pæra! 
Etter bytte av pære og sikring var det bare å få litt asfalt under hjula igjen. 
Dvs en snartur til Statoil Kjeller for å utnytte at det endelig var et glimt av sol og sommer. Det har hørt med til sjeldenhetene å kunne ha på aircondition (les begge trekantvinduene oppe!) ved cruising denne våren! Vel fremme passet jeg selvfølgelig på å lukke vinduene og smekke døra. Dermed stod jeg der med låste vinduer og dører med nøklene i tenninga! Snakk om å være i eksamensmodus! Da var som vanlig rådyra gode og jeg utnyttet muligheten til å ringe gubben. Jeg visste nemlig at det lå nyslipte ekstranøkler hjemme! Da var det igrunnen ikke noe annet å gjøre enn å kjøpe en Sol-is og nyte sola. Aldri så galt at det ikke er godt for noe! Jeg fikk en ekstra lesepause med is i sola, vi fikk testet at de nyslipte reservenøklene virket og LilleBlå fikk en real vask etter skrekkopplevelsen! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar